الثلاثاء، 17 أبريل 2012

باحلم اني في اسطمبول بالعب طاولة مع السلطان


باحلم اني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان
بيحمرق أعمل مش شايف
ويبرّق أعمل مش خايف
والحظ محالف ومخالف
لو أخسر أبقي أنا مسطول
لو أكسب أبقي أنا غلطان

باحلم إني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان

كل ما أيده الزهر بتلمس
أحلام عل أنفاسي بتكبس
إنه بيضرب وأنه بيحبس
إشي بالعرض وإشي بالطول
إشي في الفاضي وفي المليان

باحلم إني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان

وعيونه بتتمهزأ بيّه
وحواجبه أيضا لعبيه
ودا قاعد فوق الدهبية
وبيستعبط:- مش معقول
وبيضحك زي الإنسان

باحلم إني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان

قال والسارق دايما ناكر
والقاتل تلاقيه مش فاكر
كله ورق وفلوس وتذاكر
بيفهمني: العالم غول
وأنا ساكت والدنيا شيطان

باحلم إني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان

باحلم أني مؤكد هابكي
ودموعي سالت من شكي
وباقول يمكن وباقول بلكي
أنا باحلم وأنا مش مسئول
الدم بيجري في لبنان

باحلم إني في اسطمبول
بالعب طاولة مع السلطان

لـــ فؤاد حداد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق