الأربعاء، 24 فبراير 2010

بنت من بنات أفكاري


و انا قاعد في مرة مع نفسي لقيت بنت من بنات افكاري جاية تقعد معايا
و بتقوللي : ايه يا عم مالك ؟

قلتلها : مش عيب عليكي تكوني من بنات افكاري و ما تكونيش عارفة بفكر في ايه ،
قالتلي : اصلي لقيت اخواتي البنات قاعدين معاك قلت اسيبكو شوية ، و اول ما لقيتك لواحدك قلت اشوف مالك و ايه اللي محيرك ، 
قلتلها : مش عارف اذا كان اللي بعمله ده صح و للا غلط ، هو انا لما احافظ علي بنات الناس و احاول اداري مشاعري عنهم يبقي انا كده فيا حاجة غلط او ابقي معقد او زي ما في واحد قاللي اني خايف ، و ليه الناس مش فاهمة اني لما بشوف واحد ماسك ايد واحدة ببقي نفسي اعمل زيهم ، و لما بلاقي واحدة في عنيها سعادة كبيرة اوي و هي ماشية مع واحد صاحبها ( طبعا ده غلط ) ببقي نفسي اعمل كده ( بس مع مراتي ) ، و يمكن المشاعر اللي جوايا بحاول اني احافظ عليها ليها ، و فجأة لقيتها بتأسل سؤال غبي خلاني متبرجل : و هو انت ايه اللي ضمنك انك تاخد واحدة زيك و تكون انت اول حب ليها و انها تكون محافظة علي مشاعرها ليك انت بس ؟ ، و اوعي تكون مصدق نفسك انك بتحافظ عليهم ، انت بس تلاقيك مكسوف و عمال تضحك علي نفسك علشان تصبر نفسك
قلتلها انا ماشي بمبدأ ( كما تدين تدان ) و زي ما انا ما بضحكش علي بنات الناس اكيد ربنا هيبعتلي اللي تحافظ عليا و ما تكونش بتضحك عليا 
قالتلي : ما يمكن ربنا يبتليك بواحدة يكفر بيها ذنوبك ، قلتلها : تصدقي انك غبية و رخمة اوي و يللا امشي من هنا ، لقيت اختها جاية ( بنت برضو من بنات افكاري ، اصل الحاجة افكاري دي عندها بنات كتير اوي ) 
و قالتلي : انا سمعت الموضوع كله و عايزة اقولك ماتصدقهاش ، و طالما انت مابتعملش حاجة تغضب ربنا يبقي انت ماشي صح ، و دايما خليك فاكر ( الطيبون للطيبات ) .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق